Keresztnév mező kitöltése kötelező!
Vezeték név mező kitöltése kötelező!
Nem szabványos e-mail cím!
Email cím mező kitöltése kötelező!
Az e-mail cím már foglalt!
Jelszó mező kitöltése kötelező!
Érvényes jelszót kell megadni!
6 vagy több karakter kell a jelszónak!
16 vagy kevesebb karaktert kell megadni!
A két jelszó mező tartalma nem egyezik!
A vásárlási feltételek még nincsenek elfogadva!
Kérem az adatkezelési szabályainkat ismerje meg és fogadja el!
Ismeretlen hiba!
Sajnos valamelyik azonosító nem stimmel!
Nincs megerősítve a regisztrációja.
Az adminnak is meg kell erősítenie a regisztrációt!
Az adminisztrátor átmenetileg letiltotta a bejelentkezési lehetőségét!

Üdvözöljük a Vita B12 oldalon!




Vitamin ABC




A- vitamin   B6- Vitamin   B12- vitamin   C-vitamin   D-vitamin   E- vitamin

K- vitamin   Q10- koenzim   Multivitamin
   




Mire keres megoldást?




Reflux   Köszvény   Májfolt   Magnéziumhiány  Körömgomba 
 

Gyógynövények 


Aloe Vera  Articsóka   Ashwagandha   Aranygyökér   Echinacea   Fahéj 

Fokhagyma   Galagonya   Ginkgo Biloba   Ginzeng    Kurkuma   Maca   Máriatövis 

Olajfalevél   Spirulina   Teafaolaj   Valeriana   Zöldkávé   
Vadgesztenye   


Friss Cikkeink


Magnéziumhiány oka:
A magnéziumhiány oka lehet a  fokozott fizikai igénybevétel, terhesség és szoptatás idején a növekedett szükséglet,egyoldalú, hiányos táplálkozás (diéta, fogyókúra),emésztési, felszívódási zavarok... Magnéziumhiány oka>>>


Magnéziumhiány tünetei:
A magnéziumhiány  tünetei között találhatjuk a fáradékonyságot, gyengeséget. Nagyon gyakori tünet az izomgörcs, izomfájdalom: a magnézium nagyon fontos az izmok egészséges működésének fenntartásához, továbbá fontos az ásványi anyagok, a kalcium és a kálium anyagcseréjéhez is, ezek hiánya...Magnéziumhiány tünetei:>>>


Reflux jelentése és kezelése:
A tápcsatorna alsó záróizmainak elégtelen működése miatt a savas gyomortartalom visszaáramlik a nyelőcsőbe és felmarja a nyálkahártyát...Reflux jelentése és kezelése>>>



Mik a B12-vitamin hiányának legfontosabb jelei?
 

A B12-vitamin, vagy más néven kobalamin egy vízoldékony vitamin. A B-12 vitamin egyike annak a 8 vitaminnak, amikből a B-komplex összeáll.


A B12-vitamin manapság elég gyakori, főleg az idősebb emberek körében. Egy 2009-es tanulmány szerint a fejlett világ lakosságának 60 év feletti részében 6% körül van a B12-vitamin hiányának előfordulása.
Pedig a B12-vitamin fontos szerepet tölt be a vörösvértestek formációjában, valamint az idegrendszer megfelelő működésében.
A B12-vitamin a folsavval együttműködve segíti a sejtek anyagcseréjét, a DNS-szintézis folyamatát, valamint a zsírsavak és aminosavak metabolizmusát.


Mivel az emberi szervezet nem képes előállítani a B12-vitamint, fontos, hogy táplálkozásunk során megfelelő mennyiségben biztosítsuk azt testünknek. Jellemzően az állati eredetű ételek tartalmaznak B12-vitamint nagyobb mennyiségben.


Mennyi B12-vitaminra van szükségünk?

Erre a kérdésre nem tudunk egyértelmű választ adni, hiszen különböző életkorban eltérő mennyiségű B12-vitaminra van szüksége a szervezetnek.


Mi okozza a B12-vitamin hiányát?


A B12-vitamin hiány kialakulásának leggyakoribb oka a nem megfelelő táplálkozás. Vegán és vegetáriánus étrendet követőknél gyakrabban alakul ki a B12 hiány, mivel a B12-vitamin főként az állati eredetű táplálékokban található meg.
Másik gyakori ok a vészes vérszegénység. A betegség során a B12-vitamin nem tud megfelelő mennyiségben felszívódni, mivel nem termelődik a gyomor nyálkahártyájában az intrinsic nevű faktor, ami ahhoz szükséges, hogy a B12-vitamin a vékonybélben felszívódjon.
 
 
Kik a leginkább veszélyeztetettek? 
  
az 50 év felettiek
vegánok és vegetáriánusok és az ö gyermekeik
emésztési zavarban szenvedők
alultápláltak
alkoholisták
  

A B12 hiányának legfontosabb jelei:


1, Fáradtság és alacsony energiaszint
2, Zsibbadás és bizsergés
3, Alacsony vérnyomás
4, Bőrelváltozások
5, Depresszió
6, Szellemi hanyatlás
7, Pajzsmirigy alulműködés
8, Meddőség


B12-vitaminban gazdag ételek


hal
kagyló
hús (főleg a máj)
tojás
tej